အ ျမဲ ပဲ ေတြး ေန မိ တဲ့ အ ေၾကာင္း ေလး တစ္ ခု ၊ အဲ ဒါ အ ခု တစ္ ေလာ မွာ စာ ေရး ခ်င္ လာ တယ္ ။ ဒါ နဲ ့ ေရး ျဖစ္ သြား တယ္ ဆို ပါ ေတာ့ ။
လူ ့ ေလာ က ၾကီး တစ္ ခု လံုး မွာ ေန ထိုင္ ေန ၾက တဲ့ လူ သား ေတြ အ ခ်င္း ခ်င္း ဘာ ေၾကာင့္ အ ဆင္မေျပ တာ လဲ ။ ဥာဏ္ ရည္ မ တူ လို ့ ဆို တာ က ပဲ အ ဓိ က အ ခ်က္ အ ေန နဲ ့ ထြက္ လာ တယ္ ။ ဘု ရား ေဟာ အ ဘိ ဓမၼာ ထဲ မွာ “ ၀ိ ပါက္ အ မွန္ ၊ ေဇာ အ ျပန္”ဆို တာ လည္း ရွိ တာ ပဲ ။ ၀ိ ပါက္ တိုင္း က အ တိတ္ ကံ နဲ ့ ဆိုင္ လို ့ အ မွန္ ေတြ ခ်ည္း ျဖစ္ ေပ မဲ့ ၊ မိ မိ ထံ ကို ေရာက္ လာ တဲ့ အာ ရံု ကို ေတာ့ လက္ခံရာမွာ နွ လံုး သြင္း မ တူ ၾက လို ့ ေဇာ အ မ်ိဳး မ်ိဳး ျပန္ ၾက ေတာ့ တာ ပါ ပဲ။
အာ ရံု တစ္ ခု တည္း ကို ပဲ ျပိဳင္ တူ ရ ၾက ေစ ဦး ေတာ့ ၊ လက္ ခံ တဲ့ အ ခ်ိန္ မွာ ႏွ လံုး သြင္း လိုက္ တာ က တစ္ ဦး စီ ရဲ့ မ တူ ညီ တဲ့ အ သိ ဥာဏ္ ပ ညာ ေၾကာင့္ မ တူ ညီ တဲ့ ေဇာ အ မ်ိဳး မ်ိဳး ေစာ ကုန္ ၾက ေတာ့ တာ ။ ျပ ႆ နာ က အဲ ဒီ က စ တာ ပဲ ။ မိ မိ တို ့ ကိုယ္ စီ ရဲ့ အ ခံ ဓါတ္ ေတြ က မ တူ ၾက တာ ဟာ အ ရင္း ခံ အ ေၾကာင္း တရား ျဖစ္ ေန တယ္ ။ အ ခံ ဓါ တ္ ဆို တဲ့ ဥ ပါ ဒါန္ ေတြ က လည္း ၊ ယ ခု ေန ထိုင္ ရ ရွိ ေန တဲ့ ဘ ၀ သာ မ က ပဲ ၊ သံ သ ရာ တစ္ ေလ်ာက္ လံုး က ပါ လာ ခဲ့ တဲ့ အား ၾကီး ေသာ ကိ ေလ သာ (အ နု သ ယ) ေတြ နဲ ့ ပါ ဆိုင္ ေန ေလ ေတာ့ ဘယ္ လို မွ ကို မ တူ ညီ နိုင္ ၾက တာ ဟာ သ ဘာ ၀ တ ရား တစ္ ခု ျဖစ္ ေန တယ္။ မ တူ ညီ ၾက တဲ့ ( သ ညာ ဥ ပါ ဒါန္ ) အ ေၾကာင္း ကို သံ သ ရာ အ ထိ မ ေတြး ေသး ပဲ ၊ ယ ခု ဘ ၀ ေလး တစ္ ခု နဲ ့ ပဲ ေတြး ၾက ရ ေအာင္ ။
ဥ ပ မာ တစ္ ခု ေျပာ ရ ရင္ --- တ နသၤာ ရီ တိုင္း ( ျမိတ္ ) မွာ ေမြး ဖြား ၾကီး ျပင္း လာ တဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ ့ ရန္ ကုန္ မွာ ေမြး ဖြား ၾကီး ျပင္း လာ သူ တစ္ ေယာက္ ကို ပဲ စံ တစ္ ခု ထား ျပီး ေျပာ ၾက ရ ေအာင္ ။ ေန ရာ ေဒ သ ကြဲ လြဲ လို ့ ေမြး က တည္း က သိမ္း ဆည္း လာ တဲ့ ( သ ညာ ) က ကြဲ လြဲ မယ္ ။ ထို နည္း တူ ( ဥ ပါ ဒါန္ ) ဆို တဲ့ အ ရိုး စြဲ ေန တဲ့ အ က်င့္ စ ရိုက္ က လည္း တူ မွာ မ ဟုတ္ ပါ ဘူး ။ ဒါ ေသ ျခာ ပါ တယ္ ။ အဲ ဒီ မွာ စ ေတြ ့ ၾက ေတာ့ တာ ပဲ ။
ျမိတ္ သား သူ ငယ္ ခ်င္း ဆီ ကို အ လည္ သြား တဲ့ ရန္ ကုန္ သား ကို သူ ့ အိမ္ ေရာက္ ေတာ့ ထ မင္း စား ေန ခိုက္ ၾကံဳ ၾကိဳက္ တုန္း ၊ သူ ငယ္ ခ်င္း ( ငတ္ ရင္ တစ္ ခါ ထည္း ၀င္ စား သြား ) လို ့ ထ မင္း စား ေခၚ လိုက္ ေတာ့ ၊ ရန္ ကုန္ သာ း စိတ္ ဆိုး သြား တယ္ ။ ဘာ ငတ္ တာ လဲ ။ ငါ က ဘာ လို ့ ငတ္ ရ မွာ လဲ ။ မ စား နိုင္ မ ေသာက္ နိုင္ လို ့ မင္း က ထင္ ေန လို ့ လား ။ မင္း ဘာ စ ကား ေျပာ တာ လဲ ေပါ့ ။ ျမိတ္ မွာ က-- ဆာ ရင္ စား သြား ဆို တဲ့ ရန္ ကုန္ က ေျပာ တဲ့ စ ကား လံုး အ သံုး အ နွဳန္း ကို သူ တို ့ က ( ငတ္ ရင္ လာ စား ) လို ့ ေျပာ တာ ကိုး ။ ၾကား လိုက္ တဲ့ သူ က လည္း ဥာဏ္ အ သံုး ျပဳ တာ အား နည္း ေတာ့ ( သ တိ လက္ လြတ္ ) ခ်က္ ခ်င္း ပဲ စိတ္ ဆိုး မာန္ ဆိုး ေတြ ျဖစ္ ျပီး ( ငါ့ ကို ဘာ ထင္ တုန္း ) ေပါ့ ေလ ။
တစ္ ေယာက္ က ယူ တဲ့ အ ယူ ထဲ မွာ ရိုင္း ရိုင္း စိုင္း စိုင္း ေျပာ တယ္ ေပါ့ ။ တစ္ ေယာက္ ရဲ့ အ ယူကေတာ့ ရိုင္း စိုင္း တာ မ ေျပာ ဘူး ေပါ့ ။ ေျပာ တယ္ ။မ ေျပာ ဘူး ။ အဲ ဒီ ျပ ႆ နာ က စ တင္ လာ ေတာ့ တာ ေပါ့ ။ ဥ ပါ ဒါန္ မ တူ တာ ၊ ဥာဏ္ မ တူ တာ ရဲ့ အ က်ိဳး ဆက္ ေတြ လို ့ ပဲ ေကာက္ ခ်က္ ခ် ရ မွာ ပါ ။ အဲ ဒီ မ တူ ညီ မွဳ ေတြ က ဒီ လူ နွစ္ ေယာက္ ကို ခ်ိတ္ ဆက္ လို ့ မ ရ ေအာင္ ( misconduct) ျဖစ္ ေစ ခဲ့ ပါ တယ္ ။ မ သင့္ ေလွ်ာ္ တဲ့ ၊ ကိုယ္ နဲ ့ လိုက္ ေလွ်ာ ညီ ေထြ မ ရွိ တဲ့ အ ျပဳ အ မူ ေတြ ကို ျပဳ မိ ခဲ့ ေစ တာ ေပါ့ ။ စိတ္ ကို ဆင္း ရဲ ေစ တယ္ ။
ေနာက္ တစ္ ခု က ျပိဳင္ တဲ့ ၊ နွိဳင္း ယွဥ္ တဲ့ အ က်င့္ ပဲ ။ (comparison) တူ ညီ မွဳ ျဖစ္ ေအာင္သရုပ္ ေဖၚဥ ပမာ ျပဳ တတ္ တဲ့ အ က်င့္ ပါ ပဲ ။ မ တူ ညီတာ ေတြ ကို ၾကည့္ ၊ ကိုယ့္ မွာ မ ရွိ တာ ေတြ နဲ ့ နွိဳင္း ယွဥ္ ျပီး ၊ မ တူ တူ ေအာင္ လုပ္ ၾကည့္ ၊ မ ရ ေတာ့ (jealous) မ နာ လို မ ရွဳ စိမ့္ ျဖစ္ လာ တယ္ ။ ျပိဳင္ ရံု တင္ မ က နိုင္ ခ်င္ လာ တယ္ ။ မ နိုင္ ဘူး လို ့ ထင္ တဲ့ အား ငယ္ တဲ့ စိတ္ (depression) အ လြန္ အ မင္း ၀မ္း နည္း ျခင္း ျဖစ္ ရာ က ေန ျပီး ေတာ့ ၊ ( က် ေဒါ သ )ဘက္ ကို စိတ္ က ေရာက္ လာ တယ္ ။ အဲ ဒါ ဟာ အ ဆိုး ဆံုး လ ကၡ ဏာ ပဲ ။
အဲ ဒီ စိတ္ က ဖ်က္ ဆီး မွဳ ကို စ ေတာ့ တာ ပဲ ။ ကိုယ္ က ျပိဳင္ ျပီး မ နိုင္ လိုက္ ရ ဘူး လို ့ ယူ ဆ လိုက္ တဲ့ သူ ကို တ ရား နည္း လမ္း မ က် တဲ့ နည္း နဲ ့ ၊ နိုင္ ေအာင္ လုပ္ ျပီ ။ အဲ ဒီ မွာ မ တ ရား တဲ့ မိစာၧ သကၤပၸ က ေန ရာ ယူ သြား ျပီ ။ မ တ ရား တဲ့ အ ဓမၼ ( မ ေနာ ကံ ၊ ၀ စီ ကံ ၊ ကာ ယ ကံ) ေတြ ကို ဆက္ တိုက္ လုပ္ ေတာ့ တာ ပဲ ။( အ ၀ိဇၹာ ပစၥယာ သခၤါ ရာ ) ဆို တဲ့ အ တိုင္း အ မွန္ မ သိ မွဳ က အ စ ျပဳ ျပီး ၊ အေတြး မွား ၊ အ ေျပာ မွား ၊ အ လုပ္ မွား ၊ ေတြ ကို ဆက္ ခါ ဆက္ ခါ လုပ္ ေတာ့ မွာ ပါ ပဲ ။ ကိုယ္ ျပိဳင္ ေန တဲ့ ျပိဳင္ ဘက္ ကို လူ ဆိုး လူ ယုတ္ မာ လို ့ အ မ်ား ျမင္ ေအာင္ လုပ္ ၾကံ ပံု ေဖၚ ၾက ေတာ့ တာ ပဲ ။ ဥာဏ္ နဲ တဲ့ (ဘာ လာ နံ) ေတြ က ယံု ၾက ေထာက္ ခံ ၾက တယ္ ။ တ ခ်ိဳ ့ က အ က်ိဳး စီး ပြါး ေမွ်ာ္ ျပီး အ လိုက္ သင့္ ၊ ေပး တာ ယူ ၊ ေက်ြး တာ စား ျပီး ၊ အား ေပး ၾက တယ္ ။ ဒါ နဲ ့ ပဲ အ မွန္ ကို ၾကာ ေလ မ ျမင္ ေလ ျဖစ္ လာ ျပီ ။ ေလာ က မွာ က အဲ ဒီ လူ အ မ်ိဳး အ စား က ပို ျပီး ေတာ့ မ်ား တယ္ ။ သူ ေတာ္ အ ခ်င္း ခ်င္း သ တင္း ေလြ ့ ေလြ ့ ေပါင္း ဖက္ ၾက ၊ တူ ရာ စု ၾက တာ ေပါ့ ။ အ ေကာင္း နဲ ့ အ ဆိုး နွစ္ ခု မွာ ၊ အ ဆိုး က ပို မ်ား တာ က နိ ယ မ တစ္ ခု ပဲ ။ ဒီ ေတာ့ လူ မိုက္ အုပ္ စု က ပို အင္ အား ေကာင္း ေန မွာ က ေတာ့ ေျမ ၾကီး လက္ ခတ္ မ လြဲ ေသ ျခာ ေန ပါ တယ္ ။ ဒီ ေန ရာ ကို ထပ္ ေျပာ ခ်င္ တယ္ ။ ( လူ မိုက္ ေတြ က အ ျမဲ အင္ အား ပို ၾကီး တယ္ ) ။
အုပ္ စု ဖြဲ ့ တာ ကို က စိတ္ အင္ အား နဲ တဲ့ လကၡ ဏာ ။ တစ္ ေယာက္ ထဲ မ ရပ္ တည္ နိုင္ တဲ့ သူ က ၊ တစ္ ေယာက္ ထဲ ေန ရ တာ စိတ္ မ လံု ျခံဳ ဘူး ။ ေၾကာက္ ေန တတ္ တယ္ ။ အဲ ဒီ သ ဘာ ၀ ရွိ သူ ေတြ အ ခ်င္း ခ်င္း အုပ္ စု ဖြဲ ့ ေန တဲ့ သ ေဘာ က ေၾကာက္ စိတ္ ကို အ ျပန္ အ လွန္ ေျဖ ေဖ်ာက္ ၾက တာ ပဲ ။ အ တြင္း မွာ အ မွန္ တ ကယ္ မ ရွိ တဲ့ စိတ္ အ င္ အား ကို အုပ္ စု ဖြဲ ့ ျခင္း ဆို တာ နဲ ့ မိ မိ စိတ္ ကို လွည့္ စား ေပး လိုက္ တာ ။ အား မ ရွိ ေပ မဲ့ ခဏ ေတာ့ ေမ့ တယ္ ။ တစ္ ေယာက္ ထဲ ရွိ ေန ရင္ ေတာ့ လည္း ေၾကာက္ စိတ္ က သူ တို ့ မွာ စိုး မိုး ေန တတ္ တာ ပဲ ။ ဘယ္ ေတာ့ မွ စိတ္ မ ခ်မ္း သာ ၾက ဘူး ။ လူ တိုင္း ဟာ အ သက္ ရွင္ ေန ခ်ိန္ မွာ ျပဳ ေန သ မွ် အ မွဳ အား လံုး ( ကာ ယ ကံ ၊ ၀ စီ ကံ ၊ မ ေနာ ကံ ) တို ့ ဟာ ၊ စိတ္ ခ်မ္း သာ ဖို ့ ရည္ ရြယ္ ျပီး လုပ္ ေန ၾက တာ ခ်ည္း ပါ ပဲ ။ မိ မိ ဥာဏ္ အား ရွိ သ ေလာက္ ၊ ကိုယ့္ ဥာဏ္ နဲ ့ ကိုယ္ တန္ သ ေလာက္ စိတ္ ခ်မ္း သာ မယ္ ထင္ တာ ေတြ ကို လုပ္ ေန ၾက တာပဲ ။
ဓ မၼ နည္း လမ္း မ က် တဲ့ ၊ မိ စာၧ ဇီ ၀ ေတြ နဲ ့ စိတ္ ခ်မ္း သာ ဖို ့ အား ထုတ္ ၾက တယ္ ။ အုပ္ စု နဲ ့ အ သြင္ တူ သူ ေတြ ၾကား မွာ လည္း အ ခ်င္း ခ်င္း ၊ မာ ယာ ေတြ သံုး ျပီး အ ျပန္ အ လွန္ အ က်ိဳး ေမွ်ာ္ ဆက္ ဆံ ျပီး ၊ ဟန္ ျပ သ ေဘာ ရီ ၾက ေမာ ၾက နဲ ့ စိတ္ ခ်မ္း သာ ေယာင္ ျပ ၾက တယ္ ။
အ တု အ ေယာင္ စိတ္ ခ်မ္း သာ မွဳ ေတြ က ထာ ၀ ရ မ ဟုတ္ ဘူး ။ တစ္ ေယာက္ ထဲ ရွိ ေန တဲ့ အ ခ်ိန္ မ်ိဳး မွာ ထင္ ရွား လာ တယ္ ။ တ ကယ္ စိတ္ မ ခ်မ္း သာ ဘူး ။ေၾကာက္ ေန တယ္ ။ ဘာ ျဖစ္ လို ့ လဲ ဆို ေတာ့ ၊ လူ တိုင္း ရဲ ့ ပင္ ကိုယ္ မူ လ စိတ္ ( မ ေနာ ၀ိ ညာဥ္) က အ လြန္ သန္ ့ ပါ တယ္ ။ သူ ခ်ည္း သက္ သက္ ဆို ရင္ အ ျဖဴ ထည္ သန္ ့ သန္ ့ ပဲ ။ ေစ တ သိက္ ဆိုး ေတြ ျဖစ္ တဲ့ ( ေလာဘ ၊ ေဒါ သ ၊ ေမာ ဟ ) ေတြ ရဲ့ ၊ ခ်ယ္ လွယ္ တာ ကို ခံ ရ ေတာ့ မွ ညစ္ နြမ္း သြား တာ။
အဲ ဒီ ေစ တ သိက္ ဆိုး ေတြ ကင္း ေန ခ်ိန္ မွာ ၊ အ ျဖဴ ထည္ သက္ သက္ မ ေနာ ၀ိ ညာဥ္ စိတ္ က ၊ အ မွား လုပ္ ခဲ့ သ မွ် ကို သိ လည္း သိ တယ္ ၊ ခ်မ္း လည္း မ ခ်မ္း သာ ဘူး ။ မွား ခဲ့ တာ မွန္ သ မွ် ကို ျပန္ ေတြး ျပီး စိတ္ ကို ဆင္း ရဲ ေစ တယ္ ။ေျခာက္ လွန္ ့ ေန တယ္ ။ ေၾကာက္ ေစ တယ္ ။
ဒါ နဲ ့ ပဲ အာ ရံု ရွာ ၊ အုပ္ စု ဖြဲ ့ ၊ ကိ ေလ သာ အာ ရံု နဲ ့ ျပန္ ျပီး ေန ၊ ေလာ ဘ ၊ ေဒါ သ ၊ ေမာ ဟ ၊ ေတြၾကား ထဲ ျပန္ သြား ၊ ဒါ နဲ ့ ပဲ သံ သ ရာ လည္ ၾက ရ တယ္ ။
အဲ ဒီ လူ အား လံုး မွာ ေၾကာက္ စိတ္ ရွိ တယ္ ။ (depression) စိတ္ က် ေရာ ဂါ ရွိ ေန တယ္။ ဒီ လို သညာ မ တူ ၊ ဥ ပါ ဒါန္ မ တူ ၾက တဲ့ အ တြက္ အ ဆင္ မ ေျပ မွဳ ေတြ က ေတာ့ အ သက္ ရွင္ ေန သ မွ် ေတြ ့ ေန ရ မွာ ပါ ။ ဒီ လို ဆို ရင္ ေမး စ ရာ ရွိ ေန မယ္ ။ ဒီ လူ ့ ေလာ က ၾကီး မွာ အ ဆင္ ေျပ ေအာင္ ေန လို ့ မ ရ ေတာ့ ဘူး လား ဆို တဲ့ ေမး ခြန္း ေပါ့ ။
ဒါ က ေမး ရ မဲ့ ေမး ခြန္း ပါ ပဲ ။ အ ဆင္ ေျပ ေအာင္ ေန လို ့ ရ ပါ တယ္ ။
ဒီ ေန ရာ မွာ ဥာဏ္ ကိစၥ ပါ လာ ရ ျပီ ။ ဥာဏ္ နဲ ့ ေန နိဳင္ ရင္ အ ဆင္ ေျပ ပါ လိမၼယ္ ။
ဥာဏ္ ဆို တာ က ( အ ေမာ ဟ ) တ နည္း ( ပ ညာ ) ကို ဆို ပါ တယ္ ။ ပညာ ဆို တဲ့ ဥာဏ္ ဟာ -- သ တိ ကင္း မဲ့ သူ အ တြက္ မ ျဖစ္ နိုင္ ပါ ဘူး ။ သတိ ရွိ သူ ေတြ မွ သာ သ တိ ေနာက္ က ထပ္ ျပီ း ေတာ့ ဥာဏ္ ဆို တဲ့ ဆင္ ျခင္ မွဳ ပါ လာ နိုင္ မယ္ ။ သ တိ ေနာက္ က ဥာဏ္ သ မၸဇည ယွဥ္ တြဲ နိုင္ ပါ လွ်င္ အာ ရံု ဟူ သ မွ် ကို အ မွန္ ျမင္ တတ္ လာ မည္ ။
ဒါ က ေလာ က ၾကီး အ တြင္း အ ဆင္ ေျပ ေအာင္ ေန ဖို ့ ဘု ရား ေပး ထား ေသာ နည္း ျဖစ္ သည္ ။ ေလာ က ၾကီး အ တြင္း ဥာဏ္ ရည္ မ တူ သူ မ်ား ၾကား တြင္ အ ဆင္ ေျပ ေအာင္ ေန ထိုင္ နိုင္ ရန္ အ တြက္ ( သ တိ ) အ လုပ္ ၊ သတိ ပဌာန္ တရား တစ္ ခု ခု ကို ပူး တြဲ က်င့္ ၾကံ အား ထုတ္ ေန မွ ျဖစ္ ေပ လိမၼည္ ။ ဘယ္ အ ဆင့္ ၊ ဘယ္ ေန ရာ မွ ဘာ ပု ဂၢိဳလ္ ဆို တာ မ က်န္ နွင့္ ဆိုင္သည္။
ယ ေန ့ ကမာၻ ၾကီး တြင္ ဒီ မို က ေရ စီ ကို စည္း ကမ္း ရွိ မွဳ မ ရွိ မွဳ ေပ တံ ျဖင့္ မ တိုင္း တာ ေတာ့ ။
လူ အ မ်ား ဘယ္ ေလာက္ စိတ္ ခ်မ္း သာ သည္ ၊ မ သာ သည္ နွင့္ တိုင္း တာ ေန ၾက သည္ ကို ပ ညာ ရွိ သူ အ မ်ား လက္ လွမ္း မီ သိ ရွိ ေန ပါ ျပီ ။ စ ကား လံုး ( ပ ညတ္ ) ဒီ မို က ေရ စီ မ ဟုတ္ ၊ အ နွစ္ သာ ရ က လူ ေတြ ဘယ္ ေလာက္ စိတ္ ခ်မ္း သာ သ လဲ ။ စိတ္ ခ်မ္း သာ မွဳ မ်ား ေလ ၊ ဒီ မို က ေရ စီ စစ္ မွန္ ေလ ပါ ပဲ ။ စိတ္ ခ်မ္း သာ မွဳ တစ္ ခု မွွ် မ ရွိ ပါ လွ်င္ အ ေယာင္ ေဆာင္ ဒီ မို က ေရ စီ ၊ စ ကား လံုး ဒီ မို က ေရ စီ ၊ မိစာၧ ဒီ မို က ေရ စီ ၊ သာ ျဖစ္ ပါ မည္ ။
( စိတ္ ခ်မ္း သာ မွဳ ျပည့္ ၀ ေသာ ဒီ မို က ေရ စီ ) ျဖစ္ ရန္ ဒီ မို က ေရ စီ ကို တည္ ေဆာက္ မည့္ သူ မ်ား ၊ သီ လ ရွိ ရန္ အ ဓိ က ျဖစ္ သည္ ။ ျပီး လွ်င္ သ မာ ဓိ ရွိ ရ မည္ ။ ေနာက္ ပ ညာ ဆို ေသာ လမ္း ကို ေလွ်ာက္ လွမ္း ဖို ့ သ တိ ပ ဌာန္ တစ္ ခု ခု ကို အ ျမဲ အား ထုတ္ ေန ဖို ့ လို သည္ ။
သ ညာ ဥ ပါ ဒါန္ ေတြ ဘယ္ ေလာက္ ကြဲ ကြဲ ။ သီ လ ျဖင့္ ညွိ ရ မည္ ။
ေဇာ ေတြ မ ျပန္ ဖို ့ သ မၼာ သ မာ ဓိ ျဖင့္ သိ ရ မည္ ။
စိတ္ ခ်မ္း သာ မွဳ ေတြ ရွိ ဖို ့ က ေတာ့ သတိ ပ ဌာန္ တစ္ ပါး ပါး အား ထုတ္ ရ မည္ ။
စည္း ကမ္း ကို ပါး စပ္ နဲ ့ ရွိ ျပ မ ေန နဲ ့ ။ သီ လ ကို ျမဲ ေအာင္ ကိုယ္ တိုင္ အ ရင္ ေစာင့္ ၾကည့္ လိုက္၊
မ ညီ တာ အား လံုး ကို သီ လ နဲ ့ ညွိ လိုက္ ။ လူ ကို လူ လို သိ သြား မယ္ ။ လူ စိတ္ ေပါက္သြား မယ္။
(စိတ္ ခ်မ္း သာ မွဳ ျပည့္ ၀ ေသာ ဒီ မို က ေရ စီ နိုင္ ငံ ေတာ္ သစ္ ကို ေရာက္ ရွိ ခ်င္ ရင္ ၊ ပါး စပ္ က ေျပာ ေန တဲ့ စည္း ကမ္း ျပည့္ ၀ ေသာ ကို ၊ ခဏ ေဘး ဖယ္ လိုက္ ၊ သီ လ ကို သာ ျမဲ ေအာင္ အ ရင္ ေစာင့္ လိုက္ ၾက ပါ လို ့ ။ ေထ ရ ၀ါ ဒ ဗု ဒၶဘာ သာ ၀င္ အ မည္ ခံ သီ လ မ ရွိ သူ အား လံုး ကို အ ၾကံ ျပဳ လိုက္ ပါ တယ္)
အ မုန္း မ ပါ (ေမတၱာျဖင့္)
( အ ဘ ယ )
No comments:
Post a Comment