Friday, March 5, 2010

အစုတ္ေစ်းကြက္..အ၀ယ္သြက္ေနဆဲ

႐ုရွားႏွင့္ တရုတ္က ျမန္မာကို ေလယာဥ္မ်ားေရာင္း

Friday, 05 March 2010 18:19 ဧရာဝတီ

႐ုရွားႏွင့္ တရုတ္ ႏုိင္ငံတို႔က ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္း အရပ္ဘက္သံုးခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္ႏွင့္ ကုန္တင္ ေလယာဥ္မ်ား ျမန္မာ ႏုိင္ငံသို႔
ေရာင္းခ်မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္း ဌာနမ်ားက ေဖာ္ျပသည္။

႐ုရွားမွ ယူႏိုက္တက္ ေလယာဥ္ ေကာ္ပိုေရးရွင္း (United AircraftCorporation – UCA) က Antonov-148 (An-148) ႏွစ္စီးႏွင့္ တ႐ုတ္အမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းနည္းပညာ သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ ေကာ္ပိုေရးရွင္း (China NationalAero-Technology Import and Export Corporation – CATIC) က MA 60 ကုန္တင္ ေလယာဥ္ သံုးစီးတို႔ကို ယခုႏွစ္အတြင္း ျမန္မာသို႔ ေရာင္းခ်မည္ဟု ႐ုရွားမွ
အီတာတာစ္ သတင္းဌာႏွင့္ Flightglobal ဝက္ဘ္ဆိုဒ္တို႔က အသီးသီးေဖာ္ျပသည္။

An-148 သည္ ခရီးတိုေျပးအမ်ိဳးအစားျဖစ္ျပီး ခရီးသည္ ၉၀ ဆံ့သည္။ အမ်ားဆံုးပ်ံသန္းႏိုင္သည့္ႏႈန္းမွာ ကီလိုမီတာ ၅,၀၀၀ ျဖစ္ျပီး အျမန္ႏႈန္းမွာတနာရီလွ်င္ ၈၂၀ မွ ၈၇၀ ကီလိုမီတာ ျဖစ္သည္။ An-148 တစီး၏ခန္႔မွန္းတန္ဖိုးမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း၂၀ ခန္႔ ျဖစ္သည္။ ထို႐ုရွားေကာ္ပိုေရးရွင္းမွပင္ အီရန္ႏွင့္ က်ဴးဘားတို႔က An-148 မ်ားမွာယူဖူးသည္။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း ႐ုရွားက ျမန္မာသို႔ ယူ႐ုိသန္း ၄၀၀ (အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း၅၇၀) နီးပါး တန္ဖိုးရွိမည့္ MiG-29 ဂ်က္တိုက္ ေလယာဥ္ အစီး ၂၀ ေရာင္းခ်မည့္စာခ်ဳပ္တရပ္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည္။

ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာတြင္ ျမန္မာသည္ တ႐ုတ္ ေကာ္ပိုေရးရွင္းမွ ေလယာဥ္မ်ားရရွိမည္ျဖစ္ျပီး တ႐ုတ္အစိုးရ၏ ေခ်းေငြ အစီအစဥ္ အကူအညီျဖင့္ဝယ္ယူမည္ျဖစ္သည္ဟု Xi'an Aircraft Industrial Corporation ကို ကိုးကား၍ Flightglobal ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ က ေဖာ္ျပသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္အိုေဟာင္းေနျပီျဖစ္ေသာ ေဖာ္ကာ F27 မ်ားကို သံုးေနရဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္းေဖာ္ျပထားသည္။
ဧရာဝတီ မွ

1 comment:

Tun Lin said...

အစုတ္မဟုတ္ပါ Ukrainian မွာေတာင္ ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္ အတြက္ ၂-၆-၂ဝဝ၉ မွာ စသုံးပါသည္။ အျပည့္အစုံ ကို ဖတ္ၾကည့္ပါ။

Antonov An-148

The Antonov An-148 (Ukrainian: Антонов Ан-148) is a regional jet aircraft designed by the Ukrainian aircraft firm Antonov. In December 2006 the An-148 completed certification testing and on February 26, 2007 received its type certificate with the Motor Sich D-436-148 engines [2] and AI-450-MS Auxiliary Power Unit, a variant of the -9 APU series [3], from the Interstate Aviation Committee Aviation Register (IAC AR)[4]. There are plans to certify this airplane according to Joint Aviation Authorities JAR-25 standards, as the existing certification have already been designed to meet the ICAO Ch. 4 (noise and environmental requirements) as well as the established Western European airworthiness rules [5].

An-148 is currently produced by Kyiv Aircraft Plant AVIANT, Ukraine, and Voronezh Aircraft Production Association, Russia. Ukrainian Aerosvit Airlines started using An-148 on scheduled domestic flights on 2 June 2009.

On December 13, 2009 the An-148 made its first international commercial flight, from Odessa to Moscow (Sheremetyevo), previously the air-plane was only used on domestic routes in Ukraine. From July 2, 2009 until the beginning of December 2009, the aircraft made more than 460 flights carrying a total of 21,000 passengers.[6]. On December 24, 2009, the An-148 was officially presented as an aircraft in regular domestic service in Russia after the Rossiya St. Petersburg-LED-Moscow-DME flight. More at

http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-148

Post a Comment

ယခင္ သတင္းမ်ား ဖတ္ရန္