Wednesday, July 7, 2010

ျမစ္ႀကီးမ်ားတြင္ ေရျပည့္လာမႈေၾကာင့္ ကမ္းႏႇစ္ဖက္ေပ်ာက္၍ သေဘၤာမ်ား ဂ႐ုစိုက္ေမာင္းႏႇင္ေနရ (E11)

Chin Twin River ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္း တစ္ေနရာအား ျမင္ေတြ႔ရစဥ္

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ အဓိက အသံုးျပဳေနသည့္ ဧရာ၀တီျမစ္ႏႇင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္မ်ားတြင္ ေရျပည့္လာမႈေၾကာင့္ ကမ္းႏႇစ္ဖက္ေပ်ာက္၍ သေဘၤာမ်ား ဂ႐ုစိုက္ေမာင္းႏႇင္ရမႈ ရႇိေနၿပီး အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ကမ္းေပၚႏႇင့္ေရေပၚျပ အမႇတ္အသားမ်ား ေျပာင္းလဲသတ္မႇတ္ထားရႇိေပးရန္ လိုအပ္လာေၾကာင္း ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးမႇ တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးထံမႇ စံုစမ္းသိရႇိရသည္။

ယခုႏႇစ္တြင္ ဧရာ၀တီႏႇင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္မ်ား၌ ယမန္ႏႇစ္ထက္ ျမစ္ေရေစာ၍ ျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး ေရမ်ားျပားလာ၍ ကုန္ျပည့္၊ လူျပည့္တင္ေဆာင္ကာ သေဘၤာမ်ား သြားလာႏိုင္မႈႏႇင့္အတူ ေရနည္းခ်ိန္တြင္ မကပ္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့သည့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား၊ မသြားေရာက္လာႏိုင္ခဲ့သည့္ ခရီးစဥ္မ်ား ျပန္လည္ဆိုက္ကပ္ ေျပးဆြဲႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ေရမ်ားခ်ိန္တြင္ ၾကံဳေတြ႔ရေလ့ရႇိသည့္ ၀ဲအႏၲရာယ္၊ သေဘၤာေမာင္းႏႇင္ရာတြင္ အခက္အခဲ ျဖစ္ေစႏိုင္သည့္ ေရေအာက္တြင္ နစ္ျမဳပ္ေနေသာ အရာမ်ား၊ ကမ္းေပၚေရေရာက္၍ ကမ္းေပ်ာက္သြားသည့္ အေနအထားမ်ားကို . . .

"ဒီႏႇစ္ ေရနည္းခ်ိန္မႇာ ေရေၾကာင္းၾကပ္မႈကို ေစာေစာၾကံဳခဲ့ရသလို ေရမ်ားခ်ိန္ေရာက္ေတာ့လည္း အရင္ႏႇစ္ထက္ကိုေစာၿပီး ေရျပည့္ခဲ့တယ္။ အရင္ႏႇစ္က ျမစ္ႀကီးေတြမႇာ ဇူလိုင္လေလာက္မႇ ေရျပည့္ခဲ့ေပမယ့္ အခု ဇြန္လေလာက္ကတည္းက ေရျပည့္ခဲ့တယ္"ဟု ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးမႇ တာ၀န္ရႇိသူက ေျပာျပခဲ့သည္။

ထိုုသို႔ ျမစ္ေရမ်ားျပားလာမႈေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ကမ္းႏႇစ္ဖက္ကို နစ္ျမဳပ္၍ ကမ္းေပ်ာက္သည့္ အေနအထားမ်ားရႇိေန၍ ေရယာဥ္မ်ား ဂ႐ုစိုက္ေမာင္းႏႇင္ေနရေၾကာင္း ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္းသြား ေရယာဥ္မႇဴးႀကီး တစ္ဦးထံမႇ သိရသည္။

"ေရမ်ားလို႔ သြားလာရတာ အဆင္ေျပတာမႇန္ေပမယ့္ ေရျပည့္လာလို႔ ေရေအာက္မႇာ ျမဳပ္သြားတဲ့ သစ္ပင္ေတြ၊ ကြၽန္းေတြ၊ တခ်ဳိ႕ေနရာမႇာဆိုရင္ ကမ္းနားက အိမ္ေတြပါ ေရေအာက္ေရာက္သြားတယ္။ ကမ္းႏႇစ္ဖက္လည္း ေပ်ာက္သြားတယ္။ ဒီ လိုေနရာမႇာ သေဘၤာကို အရမ္းဂ႐ုစိုက္ၿပီး ေမာင္းရတယ္။ အႏၲရာယ္လည္းမ်ားတယ္"ဟု ၎ကဆိုသည္။

ေရမ်ားခ်ိန္တြင္ ၾကံဳေတြ႕ရေလ့ ရႇိသည့္ ၀ဲအႏၲရာယ္၊ သေဘၤာေမာင္းႏႇင္ရာတြင္ အခက္အခဲျဖစ္ေစႏိုင္သည့္ ေရေအာက္တြင္ နစ္ျမဳပ္ေနေသာအရာမ်ား၊ ကမ္းေပၚေရေရာက္၍ ကမ္းေပ်ာက္သြားသည့္ အေနအထားမ်ားကို ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းစြာျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏႇင္္ေရးမႇာ ေရယာဥ္မႇဴး၏ တာ၀န္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ေရလမ္းေၾကာင္းျပ အမႇတ္အသားမ်ား မႇန္ကန္စြာ စုိက္ထူေပးႏိုင္မႈမႇာလည္း မ်ားစြာအေရးႀကီးေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေျပာင္းလဲလာသည့္ ေရလမ္းေၾကာင္း အေနအထားအရ ကမ္းေပၚျပႏႇင့္ေရေပၚျပ အမႇတ္အသားမ်ားအား ေျပာင္းလဲသတ္မႇတ္ေပးရန္ႏႇင့္ အမႇတ္အသားအသစ္မ်ား ထပ္မံစိုက္ထူေပးရန္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

"ေရတိမ္တုန္းက ေထာင့္ျဖတ္ေမာင္းရမယ္လို႔ သတ္မႇတ္ထားေပမယ့္ ေရမ်ားခ်ိန္မႇာ ေထာင့္ျဖတ္ေမာင္းလို႔ ရခ်င္မႇရေတာ့မယ္ေလ။ ဒီလိုမ်ိဳးေတြ ရႇိေနေတာ့ ေရလမ္းေၾကာင္းျပတဲ့ အမႇတ္အသားေတြကိုလည္း ေျပာင္းလဲသတ္မႇတ္ေပးဖို႔ လိုေနပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေရလမ္းျပ အမႇတ္အသားအသစ္ေတြကိုလည္း ထပ္ၿပီး စိုက္ထူေပးေစခ်င္တယ္။ တေကာင္းနဲ႔ထီးခ်ိဳင့္ၾကားမႇာဆိုရင္ ေရလမ္းေၾကာင္းျပ အမႇတ္အသားေတြ တကယ္လိုအပ္ေနတယ္"ဟု ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးမႇ ေရ ယာဥ္မႇဴးက ဆိုသည္။ Rest of your post

No comments:

Post a Comment

ယခင္ သတင္းမ်ား ဖတ္ရန္