Friday, March 5, 2010

ျမစ္ေတြ မေကာေစေအာင္..ထိမ္းသိမ္းဖို ့လိုျပီ

ျမစ္ေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းမႈလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ရာ၌ အားနည္းခ်က္အခ်ဳိ႕ရႇိေန
[ေရနည္းပါးေနေသာ ဧရာ၀တီျမစ္အား စစ္ကိုင္းတံတားႏႇင့္အတူေတြ႕ရစဥ္]

ေရနည္းပါးေနေသာ ဧရာ၀တီျမစ္အား စစ္ကိုင္းတံတားႏႇင့္အတူေတြ႕ရစဥ္
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျမစ္ေၾကာင္းထိန္းသိမ္းမႈလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ရာ၌ အားနည္းခ်က္အခ်ဳိ႕ရႇိေနၿပီး အေရးပါသည့္ ေနရာမ်ားကို ဦးစားေပးအဆင့္အလိုက္ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းရေၾကာင္း သိရႇိရသည္။
ျမစ္ေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေရအရင္းအျမစ္ႏႇင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမႇ ပြင့္လင္းရာသီကာလ ေရာက္သည့္အခ်ိန္တိုင္း ေဆာင္ရြက္ လုပ္ကိုင္ေလ့ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေရးပါသည့္ ျမစ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ ဧရာ၀တီျမစ္ႏႇင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္မ်ားတြင္ ျမစ္ေၾကာင္းထိန္းသိမ္းမႈလုပ္ငန္းမ်ားကို အဓိကလုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္လည္း စက္ပိုင္းဆိုင္ရာႏႇင့္ ေငြေၾကးပိုင္း ဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလ်ာက္ တေျပးညီ ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ျခင္းထက္ အဓိက ထားျပဳျပင္ရန္ လိုအပ္သည့္ေနရာ မ်ားကို ဦးစားေပးထိန္းသိမ္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရေၾကာင္း သိရသည္။''ဧရာ၀တီျမစ္ဆို မိုင္ေပါင္း ၁၃၀၀ ေက်ာ္ ရႇည္လ်ားပါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ျမစ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို ထိန္းသိမ္းခ်င္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ တတ္ႏိုင္တဲ့အင္အား ကိုၾကည့္ၿပီး ေရေၾကာင္းသြားလာမႈ ခက္တဲ့ေနရာေတြ၊ ေရတိုက္စားၿပီး ကမ္းပါးၿပိဳႏိုင္တဲ့ေနရာေတြ စသျဖင့္ ေပါ့။ ဒီလို အေနအထားေတြကို ၾကည့္ၿပီးဦးစားေပးအဆင့္သတ္မႇတ္ ၿပီး ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရပါတယ္'' ဟု ေရအရင္းအျမစ္ႏႇင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီးဌာနမႇတာ၀န္ ရႇိသူကဆိုပါသည္။
သဘာ၀တရားေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ လူသားတို႔၏ စည္းကမ္းမဲ့အျပဳအမူ မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ခု မပ်က္စီးမတိမ္ေကာေစရန္အတြက္ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျမစ္ေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္သည့္အခါ တြင္ ေခတ္မီစက္ပစၥည္းမ်ား၊ လံုေလာက္သည့္ ေငြေၾကးမ်ားရႇိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ခုကို ထိန္းသိမ္းတဲ့အခါမႇာ လိုအပ္ရင္လိုအပ္သလို ကမ္းထိန္းေရကာတာေတြ၊ ေရေခၚ ေရကာတာေတြ ေဆာက္လုပ္ေပးဖို႔ လိုသလိုႏုန္းစုပ္၊ သဲစုပ္တဲ့ေနရာမႇာလည္း ေခတ္မီတဲ့စက္ကိရိယာေတြ ရႇိဖို႔လိုပါ တယ္။ ဒါမႇလည္း ပို႔ေဆာင္ေရး အတြက္ အခက္မေတြ႕ေစဘဲျမစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ေရရႇည္ထိန္းသိမ္းသြားႏိုင္မႇာျဖစ္တယ္။ ဒီလိုလုပ္ဖို႔ ကလည္း ေငြအင္အားအမ်ားႀကီး ရင္းႏႇီးျမဳပ္ႏႇံဖို႔ လုိမယ္''ဟု ေရ ေၾကာင္းဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦး က ရႇင္းျပခဲ့ပါသည္။
ယခုႏႇစ္တြင္ ဧရာ၀တီျမစ္ႏႇင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္မ်ား၌ ယမန္ႏႇစ္မ်ား ထက္ပိုမိုသည့္ ေရနည္းပါးမႈႏႇင့္ အတူေရလမ္းေၾကာင္းၾကပ္ျခင္း ကိုရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္း သိရႇိရပါ သည္။
''ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းခရီးစဥ္ေတြ အမ်ားဆံုးေျပးဆြဲေပးေနတဲ့ ဧရာ၀တီနဲ႔ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေတြမႇာ ဒီႏႇစ္ေရေၾကာင္း ၾကပ္တာကို ပိုၿပီး ေတြ႕ၾကံဳရပါတယ္။ ေရေၾကာင္းက်ပ္တဲ့ေနရာေတြမႇာ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရႇိသူေတြက ထိန္းသိမ္းမႈေတြ လုပ္ေနေပမယ့္ လိုအပ္ေနတာေတြ ရႇိေနေသးပါတယ္။ တခါတေလ ေရေၾကာင္းၾကပ္တာရယ္၊လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ေရယာဥ္ေတြေၾကာင့္ရယ္ သေဘၤာခရီးစဥ္ေတြမႇာ ေႏႇာင့္ေႏႇးရတာေလးေတြေတာ့ ရႇိတာေပါ့''ဟု ၀ါရင့္ေရယာဥ္မႇဴးႀကီး တစ္ဦးကသူ႕၏အျမင္ကို ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
http://www.biweeklyeleven.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2114:2010-03-03-03-57-11&catid=42:2009-11-10-07-36-59&Itemid=112

No comments:

Post a Comment

ယခင္ သတင္းမ်ား ဖတ္ရန္