Friday, August 13, 2010

ေတးေရး စိုင္းခမ္းလိတ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း

'ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ခံစားခ်က္ေတြ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြကေန သီခ်င္းေတြေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ'
စိုင္းထီးဆိုင္ဟု ဆိုလွ်င္၊ ေတးေရး စိုင္းခမ္းလိတ္ကို တြဲ၍ျမင္လာသလို စိုင္းခမ္းလိတ္ဟု ဆိုလွ်င္လည္း စိုင္းထီးဆိုင္၏ ေတးသီခ်င္းျဖင့္ ျဖည့္စြက္မွတ္မိေနၾကစၿမဲ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မ်ားကို သဘာ၀စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ဘ၀အေၾကာင္း၊ အခ်စ္အေၾကာင္းကို ဖြဲ႔ဆိုထားေသာ သူ၏ေတးစာသားမ်ားသည္ ယေန႔လူငယ္ထုရင္ထဲတြင္ တြယ္ခိုႏိုင္ဆဲျဖစ္ေနသည္။ ထိုအတြက္ေၾကာင့္ ေတးေရး စိုင္းခမ္းလိတ္ ရန္ကုန္ေရာက္ရွိခိုက္ တခဏတာကာလ အတြင္း ေတြ႔ဆံုကာ လက္ရွိလုပ္ကိုင္ေနမႈမ်ား၊ ေတးသီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ယခင္ကာလ အမွတ္တရမ်ားကို ျပန္လည္ေမးျမန္းခဲ့ မိပါသည္။
ေမး - ဆရာ ေတာင္ႀကီးမွာ ဘာေတြလုပ္ျဖစ္ေနပါသလဲ။


ေျဖ - သီခ်င္းေတြေရးတယ္။ ရွမ္း သီခ်င္းေတြမ်ားပါတယ္။ ရွမ္းသီခ်င္းေတြကေတာ့ လာ၀ယ္ၾကတယ္။ အဲဒါေတြလုပ္ျဖစ္ေနတယ္။


ေမး - ရွမ္းျပည္နယ္မွာက ႐ႈိးပြဲေတြလုပ္ၾကတာ မ်ားတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ထင္ရွားတဲ့အဆိုေတာ္ေတြက ဘာေၾကာင့္ ျမန္မာစာသားနဲ႔သီဆိုဖို႔ စိတ္မ၀င္စားၾကတဲ့အေပၚ ဆရာဘယ္လိုထင္မိပါသလဲ။


ေျဖ - ရွမ္းျပည္နယ္ေရာ နယ္စပ္မွာေရာ ပြဲေတြလုပ္ေနၾကတာပါပဲ။ ဆိုတာကေတာ့ ရွမ္းသီခ်င္းေတြမ်ားတယ္။ အဲဒီအတြက္ ကြၽန္ေတာ့္ရွမ္းသီခ်င္းေတြ ေရာင္းေနရတာေပါ့။ တစ္ေခြစာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ပုဒ္၊ ႏွစ္ပုဒ္ လာ၀ယ္ၾကတာေပါ့။ ရွမ္းျပည္နယ္မွာေတာ့ နန္းဆာရာ တို႔ဘာတို႔ နာမည္ႀကီးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ပြဲေတြက ဟိုမွာဆက္တိုက္ တင္ဆက္ေနေတာ့ ဒီဘက္မွာ မဆိုျဖစ္တာလည္း ပါမွာေပါ့။


ေမး - ဆရာ့အေဖက ရွမ္းစာဆိုႀကီး တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ အေဖရဲ႕ေတးစာသားေတြက ဆရာအတြက္ ေထာက္ကူမႈ ျဖစ္ေစခဲ့ပါသလား။


ေျဖ - အေဖတို႔ေရးတဲ့စာေတြက ပရပိုက္စာလိုမ်ိဳးေတြ ဆြဲၿပီးဆိုေနရတာ။ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်ေတာ့ ၾကားေနရတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္က ျပင္ဦးလြင္က စိန္႔ဘတ္ေက်ာင္းမွာ တက္ခဲ့တာဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္တုန္း ကဘီတဲလ္တို႔ ရွဲဒိုးတို႔ေခတ္ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္က ဘယ္ေလာက္အထိ ႀကိဳက္လည္းဆို ဘီတဲလ္ဆံပင္အတိုင္း အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ထားခဲ့တဲ့လူျဖစ္ေတာ့ ဘီတဲလ္သီခ်င္းေတြ ပဲနားေထာင္ျဖစ္ ေရးျဖစ္ခဲ့တယ္။


ေမး - ဒါေပမယ့္ ဆရာရဲ႕သက္တမ္းတေလွ်ာက္ ပရိသတ္ေရွ႕ခ်ျပခဲ့ ထြက္ရွိခဲ့တာေတြကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြပဲ ျဖစ္ခဲ့တာက . . .


ေျဖ - ကြၽန္ေတာ္လည္း ေကာ္ပီ ေရးခဲ့တာပဲဗ်။ ၁၉၆၅ ၀န္းက်င္ေပ့ါ။ ေရးခဲ့တာမွ စီးရီးေလးေခြစာေလာက္ကို ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပၾကည့္ေတာ့ လက္မခံၾကဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ေတာင္ စဥ္းစားတယ္ ရွမ္းေတြက ေတာ္ေတာ္အဆင့္ ျမင့္ေနၾကပါလားေတာင္ ေတြးမိတယ္။ တစ္ကမၻာလံုးႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းေတာင္ လက္မခံပါလားေပါ့။ ဒါနဲ႔ ၁၉၆၆ မွ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ကို စၿပီးေရးတယ္။ ပထမဆံုးေရးတာက ရွမ္းလိုပဲ။ အိပ္မက္ထဲကခ်စ္ရသူ။ အဲဒီမွာ အထိုက္ အေလွ်ာက္ လူသိသြားတယ္။ ေနာက္ပိုင္းဒီသီခ်င္းကို ေကဇင္လတ္က ျပန္ဆိုတယ္။


ေမး - ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္စီးရီးကိုေရာ ဘယ္အခ်ိန္ေရာက္မွ စထုတ္ျဖစ္ႏိုင္ခဲ႕တာလဲ။


ေျဖ - အဲဒီလိုနဲ႔ ေလးႏွစ္ေလာက္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြေရးတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းကေရးတာ ရွမ္းလိုပဲ။ ၁၉၆၈ ေရာက္မွ ျမန္မာစာနဲ႔ကိုယ္ပိုင္ သီခ်င္းသံုးပုဒ္ေရးတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကလည္ေနၿပီ။ တျခားလူေတြကိုမျပေတာ့ဘူး။ နမ့္တူ ကိုျပန္ၿပီး ျပည္ေတာ္သာ႐ုပ္ရွင္႐ံုေရွ႕မွာေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ စိုင္းအိုးျပည့္ျခံထဲကေန ေအာ္ဆိုျပတယ္။ ႀကိဳက္တဲ့သူရွိရင္ ၀င္လာလိမ့္မယ္ေပါ့။ တကယ္ပဲ အဲဒီမွာ၀င္လာၿပီး စီးရီးေတြ လုပ္ျဖစ္သြားတာပါ။


ေမး - ဆရာသီခ်င္းေတြက ဆရာ့ဘ၀ရဲ႕တစိတ္တပိုင္းလို႔ ေျပာတာၾကားဖူးပါတယ္။ အဲလို သတ္မွတ္ရင္ေရာ ရႏိုင္မလား။


ေျဖ - ဟုတ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ခံစားခ်က္ေတြ အျဖစ္အပ်က္ေတြကေန သီခ်င္းေတြေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဥပမာ ျခေသၤ့လည္ျပန္'ဆို တစ္ညေနဗိုက္ႀကီးေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ဇနီးနဲ႔အိမ္ျပင္ထြက္ၾကေတာ့ မိုးေလးကလည္း ဖြဲဖြဲ ရြာေနတယ္။ ဗိုက္ႀကီးသည္ဆိုေတာ့လည္း ခ်ဥ္ျခင္းတက္ရွာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ့္အိတ္ထဲမွာရွိတာဆိုလို႔ ၅၅ ျပားပဲရွိတယ္။ အဲဒါနဲ႔အျပင္ကျပန္လာၿပီး ကုတင္ေဘးမွာသူက ေခြေခြေလးလွဲေနတယ္။ အဲဒီမွာသူ႔ ကိုၾကည့္ၿပီးသနားသြားရင္းကေန ဒီသီခ်င္းျဖစ္လာတယ္။ အဲလိုမ်ိဳးေပါ့။


ေမး - အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဆရာကသီခ်င္းေတြ ေရးေနရေပမယ့္ ကိုယ့္ဘ၀ကိုေထာက္ပ့ံမႈေတာ့ မျဖစ္ေသးတဲ့အေနအထားလား။


ေျဖ - ရန္ကုန္မွာေတာ့မသိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာက ပိုက္ဆံေပးရမယ္ ဆိုတာမ်ဳိးမရွိဘူး။ ကိုယ္စားခ်င္တာ ၀ယ္ေၾကြးလုိက္တယ္ဒါမ်ဳိးပဲ။ ပိုက္ဆံရယ္လို႔မရွိဘူး။ ငါးဆယ္ တစ္ခါပဲရတယ္။ ေနာက္မႏၲေလး ေရာက္ၿပီး အေမ့ကို မႏၲေလးေခၚခ်င္တုန္းက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အကူအညီနဲ႔တစ္ရာနဲ႔ ေရာင္းျဖစ္ခဲ့တယ္။


ေမး - ဆရာက ကိုယ့္႐ုပ္ရည္ အေပၚယံုၾကည္မႈမရွိခဲ့လို႔ သီခ်င္းေတြလူႀကိဳက္ပါ့မလားဆိုတဲ့ သံသယရွိခဲ့ေပမယ့္ ဦးထီးကိုေရာ ဘယ္လိုအခ်က္ေၾကာင့္ ယံုၾကည္ခ်က္လက္ခံခဲ့တာလဲ။


ေျဖ- ကြၽန္ေတာ္က ႐ုပ္လည္းမေခ်ာဘူး၊ သြားကလည္းေခါေတာ့ ပရိသတ္လက္ခံပါ့မလား စိုးရိမ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ အစ္ကို ေလာင္းရိပ္မွာေနခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထီးဆိုင္နဲ႔က်ေတာ့ သ႔ူကို ကြၽန္ေတာ္ဆိုခိုင္းၾကည့္တယ္။ အဆင္ေျပတဲ့အတြက္ သူနဲ႔လက္တြဲျဖစ္တယ္။ အသံကိုပဲ အဓိကနားေထာင္ ၾကည့္ခဲ့တယ္။ သူနာမည္ႀကီးေနတုန္းကေတာင္ သြားျပင္ဖို႔ေျပာေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ျပင္ခ်င္ရင္ေတာ့ ျပင္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မင္းသြားအသစ္ က ဒီလိုအသံမ်ဳိးျဖစ္ပါ့မလား ေျပာတာနဲ႔ မျပင္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။


ေမး - ဆရာသီခ်င္းအခ်ဳိ႕ကို ယေန႔လူငယ္ႀကိဳက္ပံုစံနဲ႔ အေျပာင္းအလဲလုပ္ၾကတဲ့အေပၚမွာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ။


ေျဖ -ေကာင္းပါတယ္။ သူ႔ေခတ္နဲ႔သူ ေပါ့ဗ်ာ။ Rest of your post

No comments:

Post a Comment

ယခင္ သတင္းမ်ား ဖတ္ရန္